.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران در سالي كه گذشت
مازندران در سال 85 رويداد‌ها و حوادث مختلفي را به خود ديد كه سفر رئيس جمهور و هيئت دولت، انتخاب مراد محمدي به عنوان يكي از قهرمان قهرمانان و سقوط بالگرد از جمله مهم‌ترين حوادث در استان به شمار مي‌رود ...
مازندران در سالي كه گذشت

مازندران در سال 85 رويداد‌ها و حوادث مختلفي را به خود ديد كه سفر رئيس جمهور و هيئت دولت، انتخاب مراد محمدي به عنوان يكي از قهرمان قهرمانان و سقوط بالگرد از جمله مهم‌ترين حوادث در استان به شمار مي‌رود. 
   
آنچه كه در بروز اين حوادث حائز اهميت بوده، ميزان تأثيرگذاري و كاركردي است كه اين اتفاقات مي‌تواند در زندگي و معيشت مردم و همچنين رفع مشكلات مختلف داشته باشد.
بيشتر مردم استان مازندران سفر رياست جمهور و هيئت همراه را بزرگ‌ترين اتفاق سال 85 مي‌دانند، شهروندي از ساري در‌باره اين سفر مي‌گويد: تا به حال چنين استقبالي از رئيس جمهور نديده بودم، فشار جمعيت به حدي بود كه فرزندم نتوانست احمد‌ي‌نژاد را ببيند.
اين سفر با پيگيري و درخواست مسئولان، 164 مصوبه به همراه داشت و موجب سرازير شدن حجم عظيمي از سرمايه و منابع مالي به استان شد‌.
سيامك عربي در اين باره به خبرنگار فارس گفت: حضور هيئت دولت در استان موجب شده تا مسئولان ارشد اجرايي كشور از نزديك با مشكلات و نارسايي‌هاي مردم آشنا شوند.
وي اظهار داشت: آنچه كه بايد مورد توجه قرار گيرد، پيگيري و فعاليت گسترده مسئولان استان در جهت فراهم‌آوري شرايط اجراي مصوبات است.
سال 85 ‌براي مازندران در عرصه علمي هم سال پر‌باري بود، به طوري‌كه فرزندان نابغه استان توانستند مقام‌هاي مهم علمي را كسب كنند، در كنكور امسال 3 نفر جزو برگزيدگان انتخاب شدند و از طرفي يك نفر هم در المپياد به مقام ممتاز جهاني رسيد.
محسن عباسي شهروندي از ساري در اين باره گفت: در مازندران استعداد‌هاي فراوان علمي در روستا‌ها و شهر‌ها وجود دارد، ولي بستر كافي براي ظهور استعداد‌ها فراهم نيست.
وي ادامه داد: از مسئولان آموزش و پرورش مازندران شنيديم كه جوانان مازندراني در كنكور امسال خوش درخشيدند، به طوري‌كه رتبه مازندران در نتيجه كنكور با يك رتبه ارتقا به مقام هفتم كشور رسيد.
در موضوع حوادث غير مترقبه هم مازندران شاهد دو رويداد مهم بود، ابتدا زلزله‌هاي كم‌تر از 4 ريشتري در غرب استان و بهشهر كه به زير‌ساخت‌هاي كشاورزي و اماكن مسكوني روستايي خسارت زد.
در حادثه ديگر‌ نيز بالگرد فدراسيون كوهنوردي در يكي از شهر‌هاي مازندران سقوط كرد كه خسارت‌هاي فراواني را بر داشت.
در حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري هم مهم‌ترين اتفاق تغيير مدير‌كل اين سازمان بود كه رحمت عباس‌نژاد به جاي دلاور بزرگ‌نيا منتسب شد و كارش را در ساختمان جديد در خيابان جام جم آغاز كرد، اما حضور وي همراه با تخريب ساختمان قديمي دادگستري در بابلسر بود كه علي‌رغم ملي بودن اين ساختمان صورت گرفت.
افتخار‌آفريني‌هاي شير‌مردان مازندران در ورزش هم از رويداد‌هاي مهم استان در سال 85 است، مراد محمدي توانست دو مدال طلاي جام جهاني كشتي چين و دوحه قطر، اصغر بذري مدال برنز جهاني چين و طلاي بازي‌هاي آسيايي دوحه قطر و رضا يزداني نيز مدال برنز و طلاي قطر را كسب كند.
در ورزش بوكس نيز جاسم دلاوري بوكسور 90 كيلوي مازندراني طلا گرفت و با مدال برنز شيث رضايي و مهرداد اولادي در رشته فوتبال قهرماني‌هاي استان تكميل شد.
در مديريت ورزش نيز مي‌توان به‌ باقي ماندن سيد هادي حسيني در سمت مدير‌كل تربيت‌بدني استان برخلاف تمام رايزني‌ها و شايعات اشاره كرد.
صنعت مازندران نيز با سفر هيئت دولت به مازندران درخشان‌تر خواهد شد، به طوري‌كه اجراي مصوبه طرح مشوق‌هاي صنعتي و حذف قانون استقرار صنايع مادر در استان از جمله اين موارد به شمار مي‌رود كه مردم استان اميدوارند موانع موجود براي سرمايه‌گذاري در مازندران برطرف شود.
همچنين از رويدادهاي استان حل نشدن مسئله نساجي با همه حاشيه‌ها و پنهان‌كاري‌هاي مسئولان مربوطه نيز قابل طرح در رسانه است كه كارگران را بلا‌تكليف و سهامداران را به چاره‌انديشي كشانده است‌.
از اتفاقات مهم استان در زمينه محيط زيست، حل مشكل بحران زيست محيطي كارخانه فيبر بابلسر بود كه توانست با بهره‌گيري از كارشناسان داخلي و اختصاص فقط 300 ميليون تومان براي حل بحراني‌ترين مشكل پسماندهاي اين كارخانه چاره‌سازي كند و خيال مردم اين شهر را نيز را راحت كند.
اما كشاورزي كه قطب اقتصادي مازندران است شاهد اتفاقات خوبي در سال 85 نبود‌.
كشاورزي از آمل معتقد است، هنوز تفكر درستي در ميان مسئولان براي حل مشكلات آنان به وجود نيامده و بخشي‌نگري نيز باعث شده است كه اين نقايص بدون راه‌حل باقي بماند.
اين شهروند به خبرنگار فارس گفت: ما هنوز تكليف خودمان را نمي‌دانيم، به طوري‌كه خسارت‌هاي خشكسالي سال گذشته را هنوز دريافت نكرده‌ايم.
شعبانعلي نجفي كه به گفته خودش در كنار كار اداري به كشاورزي و باغداري مشغول است، افزود: مديران كشاورزي در مازندران براي بالا بردن عملكرد مديريت‌شان مجبورند آمار‌هاي خلاف واقع تحويل وكلاي مردم دهند و تنها كساني كه از سوي مديريت‌ها ضرر مي‌كنند، خانواده‌هاي كشاورزان هستند.
در حوزه كشاورزي اتفاق ديگري هم افتاده كه مي‌تواند نويد روزهاي بهتري را هم بدهد و آن هم دستور رئيس جمهور مبني بر اعزام وزير جهاد كشاورزي هر ماه يك بار به مازندران است كه مي‌تواند موانع توسعه كشاورزي را بر‌طرف كند، نخستين ديدار وي نيز در بهمن ماه انجام شده است.
همچنين ساخت پالايشگاه در مازندران كه از اميد‌هاي جمعيت بيكاران استان به شمار مي‌رود ظاهراً در اميرآباد بهشهر قطعي شده است‌.
سال 85 سالي پرفراز و نشيب براي مازندران بود، ولي آنچه كه مهم است، زنده نگه داشتن روحيه اميد بوده كه بايد در اذهان مردم حفظ شود.

تهیه و تنظیم : جابر معافی ( سرپرست خبرگزاری فارس در مازندران)


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.